Ett slut ?

Det är när man ser gamla texter och slås av insikten om hur det blev senare - som man verkligen kan feel good about yoursel.
Jag menar, HUR rätt hade jag egenltigen inte?
Hur svårt och dumt gjorde jag det inte för mig själv, och hur dåligt har jag inte mått över det?
- Då är det skönt att inse att det man verkligen önskade, att människan som orsakade allt detta, hade det värre, jobbigare och hade en intensivare känsla.
Skönt att veta att man inte inbillat sig, och skönt att veta att man själv redan hade vuxit stark och ignorant och passiv då den andre fortfarande kände tvånget att göra något och gav allt. Det är skönt att veta att jag egentligen inte bryr mig även fastän jag då och då inbillar mig det. Och det är skönt att veta att den andra kan släppa det som hände och lämna mig ifred från påminnelse och frekventa uppdykanden som hela tiden fucked my mind up before.
Det är skönt att veta att, nu kan jag göra vad helst jag vill. Och jag vill det. Och jag ska det. Och framför allt som jag sa - Jag Kan. För det har jag fått vetskap om nu. Det är underbart.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0